مقدمه کتاب

نوشتن مقدمه کتاب

مقدمه کتاب، متن و نوشته ای است که شخصی به غیر از خود نویسنده و مولف کتاب، در مورد کتاب می نویسد و معمولا قبل از پیشگفتار نویسنده درج می شود.

مقدمه به صورت رایج و البته اشتباها در بسیاری از کتاب ها به نادرستی توسط نویسندگان برای توضیح و ذکر مختصری از کتاب توسط نویسنده استفاده می شود. در صورتی که شما به عنوان مثال کتابی را ترجمه کرده اید می توانید بعد از پیش گفتار کتاب که توسط خود نویسنده کتاب نوشته شده است مقدمه ای از زبان خود برای آن کتاب بنویسید.

نوشتن مقدمه کتاب

و یا مقدمه کتاب می تواند صحبت ها و نظرات افرادی باشد که کتابی را خوانده اند و نظر و صحبتی در خصوص آن کتاب ارائه کرده اند و شما آن را در کتاب خود بعد از پیشگفتار کتاب می توانید قرار دهید. این نوع مقدمه می تواند در چاپ های دوم به بعد کتاب اتفاق بیافتد، یعنی بعد از زمانی که کتاب توسط اشخاص مطالعه شد و در خصوص آن کتاب نظراتی ارائه شد و یا حتی قبل از چاپ کتاب می توان نسخه ای از کتاب یا خلاصه ای از کتاب را برای اشخاص بسیار معتبر و شناخته شده ای در حیطه کاری مربوط به موضوع کتاب ارسال شود و نظرات آن ها دریافت و در کتاب مربوطه به چاپ برسد و این گزینه یکی از مواردی است که خود می تواند باعث فروش بالای یک کتاب شود.

زمانی که می خواهید در خصوص یک کتاب مقدمه ای بنویسید (مقدمه ای برای کتاب های دیگران و یا کتاب هایی که آن ها را ترجمه کرده اید) دست شما باز بوده و این به خود شما و نظر و دیدگاه شما در خصوص آن کتاب، نویسنده یا بخش هایی از آن کتاب بر می گردد.

بنابراین زمانی که شما نوشتن کتابی را به اتمام می رسانید و می خواهید توضیح و یک معرفی ابتدایی برای کتاب خود داشته باشید درحقیقت شما باید یک پیشگفتار برای کتاب خود بنویسید (پیشنهاد می گردد بعد از اتمام کتاب اقدام به نوشتن پیشگفتار کتاب خود کنید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

قرارداد و سفارش چاپ کتاب
آموزش نوشتن و چاپ کتاب از صفر تا صد

مقالات پر بازدید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

کانال تلگرام انتشارات چشم ساعی
صفحه اینستاگرام انتشارات چشم ساعی

مطالب مرتبط

چاپ کتاب شعر
چاپ و نشر کتاب

چاپ کتاب شعر

برای ثبت و ماندگاری اشعار می توان گفت چاپ کتاب شعر مهمترین اقدامی است که شاعران گرانقدر می توانند انجام…