عیدانه کتاب در نوروز ۹۶ با فروش ۱۱ میلیاردی به پایان رسید

با پایان طرح «عیدانه کتاب» در سراسر کشور بالغ بر ۱۱ میلیارد و۷۳۲ میلیون و ۲۹۷ هزار و ۹۴۷تومان کتاب با تخفیف ۲ میلیارد و ۱۸۶ میلیون و ۴۵۳هزار و ۴ تومان به فروش رفت.

با پایان یافتن طرح «عیدانه کتاب» که با شعار «امسال هم کتاب عیدی دهیم» از ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ تا ۱۵ فروردین۱۳۹۶ در سراسر کشور اجرا شد، بالغ بر ۱۱ میلیارد و۷۳۲ میلیون و ۲۹۷ هزار و ۹۴۷تومان کتاب با تخفیف ۲ میلیارد و ۱۸۶ میلیون و  ۴۵۳هزار و ۴ تومان به فروش رفته است و توانست رکورد عیدانه کتاب سال گذشته را با اختلاف قابل‏ توجهی ارتقا دهد.

عیدانه کتاب

۷۴۱ کتاب‌فروشی در طرح«عیدانه کتاب» ثبت‌نام کردند که از این میان، ۵۷۵ کتاب‌فروشی در مراکز استان‌ها و ۱۶۶ کتاب‌فروشی در شهرستان‌ها مستقر بودند که این میزان در مقایسه با «عیدانه کتاب» سال گذشته که با مشارکت ۳۷۶ کتاب‌فروشی برگزار شد، مشارکت دو برابری کتاب‌فروشان را نشان می‌دهد.

همچنین طبق آمار، در این طرح  ۵۴۴ هزار و ۸۹۶عنوان کتاب به فروش رسیده است که از مجموع کل این کتاب ها، کتاب های حوزه عمومی با ۳۸۲ هزار و ۱۶۴ عنوان و کتاب های حوزه کودک با ۱۳۴ هزار و ۱۲۸ عنوان و کتاب های حوزه دانشگاهی با ۲۸ هزار و ۶۰۴ عنوان مورد استقبال مردم قرار گرفته است. این در حالی است که در طرح «عیدانه کتاب»، سال گذشته ۲۸۶ هزار و ۵۸۰ نسخه کتاب به فروش رسیده بود.

در این طرح، استان تهران با ۱۴۰ کتابفروشی توانست با ۳۸ هزار و ۴۱۴ خرید در صدر پرفروش ترین استان بر اساس تعداد خرید قرار بگیرد و استان اصفهان با مشارکت ۸۷ کتابفروشی و ۲۳هزار و۶۵۱ خرید توانست رتبه دوم پرفروش ترین استان ها بر اساس خرید را به خود اختصاص دهد. همچنین، استان خراسان رضوی با مشارکت ۶۷ کتابفروشی و ۲۳ هزار و ۳۷۷ خرید رتبه سوم این طرح را از آن خود کرد و  قم با  ۹۱ کتابفروشی و ۱۹ هزار و ۸۴۲ خرید  در جایگاه چهارم این طرح  قرار گرفت.

همچنین، استان تهران با «۱۰۰۸۳۴»  عنوان کتاب تاکنون در صدر پرفروش ترین استان بر اساس تعداد کتاب های فروخته شده قرار دارد و استان های خراسان رضوی با «۶۵۱۹۱»، اصفهان با «۵۷۸۲۱»، قم با« ۴۴۰۶۲»،خوزستان با « ۴۲۴۸۳»،  فارس با « ۲۷۸۶۸» و  آذربایجان شرقی با « ۲۴۲۹۳» عنوان کتاب در  رتبه های بعدی پرفروش‌ترین استان‌ها بر اساس تعداد کتاب های به فروش رسیده در سطح کشور قرار گرفته اند.

همچنین کتاب‌های «ملت عشق» با ۲۷۱۴جلد ، «من پیش از تو» با ۲۶۳۴ جلد، «شازده کوچولو» با ۲۵۹۹ جلد، «جزء از کل» با ۱۹۵۹ جلد، «بیشعوری» با ۱۷۰۸ جلد، «پس از تو» با ۱۶۸۸ جلد، «دختری که رهایش کردی» با  ۱۶۳۰ جلد، «یک بعلاوه یک» با ۱۱۶۰ جلد، «دنیای معرکه ی تام گیتس» با ۱۱۳۸ جلد ، «سلام بر ابراهیم: زندگینامه و خاطرات شهید ابراهیم هادی» با  ۱۰۹۸ جلد ، «پرونده ی ویژه: فراتر از ترس!» با ۱۰۸۴ جلد، «خانه درختی ۱۳ طبقه» با ۱۰۷۱ جلد و « شرح جامع مثنوی معنوی» با ۱۰۳۰ جلد  از جمله پرفروش ترین کتاب های طرح « عیدانه کتاب» هستند.

انتشارات «قدیانی»، «افق»، «هوپا»، «چشمه»، «ققنوس»، «آموت»، « موسسه انتشارات نگاه»، «نیلوفر»، «نشرمرکز» و « نسل نو اندیش» از جمله ناشران پرفروش طرح «عیدانه کتاب»  شناخته شده اند.

در طرح «عیدانه کتاب» داستان های فارسی، انگلیسی، آمریکایی ، شعر فارسی، شعر کودک و نوجوان، داستان های فرانسه پرفروش ترین موضوعات  شناخته شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

قرارداد و سفارش چاپ کتاب
آموزش نوشتن و چاپ کتاب از صفر تا صد

مقالات پر بازدید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

کانال تلگرام انتشارات چشم ساعی
صفحه اینستاگرام انتشارات چشم ساعی

مطالب مرتبط