طراحی جلد کتاب

طراحی جلد کتاب

یکی از تاثیرگذارترین المان ها در فروش یک کتاب خصوصا در نمایشگاه های کتاب و کتابفروشی ها که افراد مستقیما کتاب را ملاحضه می کنند و آن را در دست می گیرند، معمولا طراحی جلد کتاب می باشد

طراحی جلد کتاب، اولین فاکتور تاثیر گذار در فروش کتاب

طرح چلد کتاب اولین فاکتوری است که در نگاه اول افراد را تحت تاثیر قرار می دهد، هر چقدر جلد یک کتاب جذاب تر و قشنگ تر باشد موفقیت کتاب در فروش نیز

طراحی جلد کتاب

بیشتر خواهد بود. همچنین طراحی جلد یک کتاب ، یکی از مواردی است که می تواند به خوبی در خاطر خریداران باقی بماند و حتی به عنوان یکی از فاکتورهای معرفی کتاب توسط سایرین به یکدیگر باشد. به غیز  از مبحث جذاب بودنی که برای طراحی جلد کتاب باید در نظر بگیرد، طرح جلد کتاب باید بیانگر موضوع و محتوای خود کتاب نیز باشد.

بعد از این که کتاب خود را به اتمام رساندید باید برای طراحی جلد کتاب خود از یک متخصص طراح که با طراحی جلد کتاب آشنایی دارد و در این مورد تجربه کافی دارد وارد مذاکره شوید، درصورتی که هیچ ایده و طرحی در خصوص طراحی جلد کتاب خود ندارید در ادامه نکاتی را خدمتتان توضیح می دهیم که می تواند شما را در طراحی جلد کتابتان یاری کند.

مواردی که بر روی جلد کتاب بهتر است استفاده کنید:

  • عنوان کتاب: نام و عنوان اصلی کتاب (عنوان کتاب را به گونه ای انتخاب کنید که خواننده را به خود جذب کند)
  • عنوان فرعی کتاب: توضیح مختصری در خصوص کتاب (عنوان فرعی یکی از مواردی است که در خصوص کتاب نوشته می شود و توضیح معمولا مختصر و کوتاهی در حد یک یا دو جمله می باشد که به فروش کتاب کمک می کند)
  • نام نویسنده یا مولف
  • طراحی و یا عکسی که با موضوع کتاب مرتبط باشد

در صورتی که هیچ ایده ای برای طراحی با چیدمان المان های مختلف بر روی جلد کتاب ندارید پیشنهاد می شود به بررسی و مشاهده جلد های کتاب های نوشته و منتشر شده بپردازید. می توانید به سایت آمازون (www.amazon.com) مراجعه کنید و از بخش کتاب ها (books) پرفروشترین کتاب های که در این سایت در جهان به فروش رفته است را جستجو کنید (حتی در موضوعات مربوط به موضوع کتاب خودتان) و به مشاهده طراحی جلد های آن ها بپردازید، مطمئنا ایده ها و طرح های بسیاری برای طراحی جلد کتاب خود، از متن ها و فونت ها و چیدمان ها و رنگ ها و عکس های استفاده شده در طراحی جلد به شما داده می شود. و یا حتی در سایت هایی معتبر و مرجع ایرانی نیز می توانید کتاب های پرفروش را بررسی کنید و از طراحی های جلد آن کتاب ها ایده بگیرید.

“در صورتی که شما به طراحی جلد کتاب و کار با ابزارهای طراحی مسلط نیستید یکی از خدمات جانبی که در انتشارات چشم ساعی برای چاپ کتاب شما صورت می گیرد مشاوره و طراحی جلد کتاب می باشد، که می توانید در این خصوص با کارشناسان و طراحان ما در ارتباط باشید.”

هزینه طراحی جلد کتاب

معمولا (و البته متاسفانه) یکی از تاثیرگذارترین فاکتورها در فروش کتاب و جذب مخاطب، طراحی جلد می باشد، و طراحی جلد کتاب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد، در صورتی که شما برای چاپ کتاب خود طراحی جلدی انجام نداده اید این امر، به صورت رایگان در انتشارات چشم ساعی برای شما انجام می شود. (البته شایان ذکر است که برای طراحی جلد کتاب متناسب با نوع کتاب و میزان تجربه و تخصص طراحان، هزینه ای از ۳۰ تا ۳۰۰ هزارتومان دریافت می شود )

جلد کتاب متناسب با موضوع کتاب و همچنین بر اساس ایده ها و سلیقه شما طراحی می گردد.

طراحی جلد کتاب کودک

برخی از نمونه جلدهای طراحی شده در حوزه کتاب کودک و نوجوان

طراحی جلد کتاب شعر و داستان

برخی از نمونه جلدهای کتاب های چاپ شده در حوزه داستان و رمان

 

جهت مشاهده لیست کامل کتاب های چاپ شده و طراحی جلدهای صورت گرفته به بخش کتاب های چاپ شده توسط انتشارات چشم ساعی مراجعه کنید.

 

 

 

 

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • در مورد کتابی که ترجمه است می توان از طرح روی جلد کتاب به زبان اصلی استفاده کرد؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

قرارداد و سفارش چاپ کتاب
آموزش نوشتن و چاپ کتاب از صفر تا صد

مقالات پر بازدید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

کانال تلگرام انتشارات چشم ساعی
صفحه اینستاگرام انتشارات چشم ساعی

مطالب مرتبط

چاپ کتاب شعر
چاپ و نشر کتاب

چاپ کتاب شعر

برای ثبت و ماندگاری اشعار می توان گفت چاپ کتاب شعر مهمترین اقدامی است که شاعران گرانقدر می توانند انجام…