در زمینه دانش توليد کتاب، آثار کمی وجود دارد

محمدحسین ساکت

در حال حاضر در زمینه خود نوشتن و چاپ کتاب و به عبارتی تولید کتاب آثار بسیار کم و محدودی وجود دارد و این خود یک ضعف بزرگ محسوب می باشد چراکه نوشتن و چاپ کتاب خود یک علم و حتی یک صنعت محسوب می باشد و برای خود این علم و صنعت نیز بایستی کتاب ها، منابع و مراجع آموزشی معتبری وجود داشته باشد که متاسفانه وجود ندارد.


محمدحسین ساکتدر همین راستا به نقل از خبرگزاری کتاب ایران، محمدحسين ساکت، عضو هيأت‌ مديره نشر ميراث مکتوب در خصوص دانش تولید و نوشتن کتاب اظهار کرد: امروزه نسبت به گذشته کتاب‌ ها به لحاظ فني و ظاهری متنوع‌ و مرغوب شده‌اند؛ اما متأسفانه به لحاظ محتوايي شاهد مقادير زيادي کتاب‌ سازي و سرقت‌ ادبي هستيم. شخصاً کتاب جامع و کاملي در حوزه دانش توليد کتاب نديده‌ام که همه مراحل فرايند توليد کتاب را دربرداشته باشد. او افزود: به نظرم کتاب‌هاي توليدي موسسه خانه کتاب در اين زمينه خوب است و مي‌توان با برگزاري سمينار‌هايی با دعوت از صاحب‌ نظران و کارشناسان کشور در حوزه توليد کتاب در بخش‌هاي مختلف مي‌تواند موثر باشد.  وي تصريح کرد: اين تعداد محدود کتاب‌هايی، به لحاظ کيفي اصلاً جواب‌گوي نياز اين دانش توليد کتاب نيست. زيرا صنعت نشر کتاب، دائماً در حال تغيير و تحول است. به طور مثال، اکنون در دنياي نشر کتاب، نشر ديجيتال حرف نخست را مي‌زند‌ و ما کمتر به آن پرداخته‌ايم. بايد کتاب‌هايي در زمينه دانش توليد کتاب تأليف يا ترجمه شوند که با علم روز همخواني داشته باشند.


در بخش آموزشی سایت در خصوص نوشتن کتاب ما سعی کرده ایم مقالات و مطالب آموزشی مناسبی را در خصوص روند چاپ و نشر  و همچنین آموزش های لازم برای نوشتن کتاب و آماده کرده فایل کتاب برای چاپ را آماده کنیم و به صورت دسته بندی شده برای علاقه مندان قرار دهیم: آموزش نوشتن کتاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

قرارداد و سفارش چاپ کتاب
آموزش نوشتن و چاپ کتاب از صفر تا صد

مقالات پر بازدید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

کانال تلگرام انتشارات چشم ساعی
صفحه اینستاگرام انتشارات چشم ساعی

مطالب مرتبط